Niezależnie od tego, czy jesteś małą firmą czy dużym przedsiębiorstwem, ważne jest, aby reklamować się na Facebooku, aby dotrzeć do grupy docelowej. Istnieje kilka sposobów, w jaki możesz to zrobić, w tym Wiadomości Sponsorowane i Lookalike Audiences.
Lookalike Audiences
Tworzenie Facebook Lookalike Audiences to świetny sposób na optymalizację reklamy online. Pomagają one znaleźć nowych klientów, którzy są podobni do Twoich najbardziej udanych klientów. Można również użyć ich do kierowania różnych produktów, usług i lokalizacji geograficznych. Są one również doskonałym sposobem na optymalizację zasięgu.
Główne pytanie, jakie możesz mieć, brzmi: „Jaki jest najlepszy sposób na stworzenie lookalike audience?”. Facebook zapewnia kilka metod, z których możesz wybierać. Możesz użyć danych ze Sprout Social, raportu Audience Insights Facebooka lub zewnętrznych list konsumentów. Możesz też wybrać listę segmentowaną, czyli zbiór wybranych klientów. Taką listę możesz pobrać jako plik CSV – sekcja ta została zaczerpnięta od specjalistów strony .
Tworząc lookalike audience, będziesz chciał wybrać dużą wielkość próby. Powinieneś wybrać widownię o wielkości co najmniej tysiąca osób. Im większy rozmiar próbki, tym dokładniejsze będą Twoje wyniki.
Jednakże, jeśli dopiero zaczynasz, mniejsza publiczność zazwyczaj dostarczy lepszych wyników. Możesz również zwiększyć rozmiar swojej publiczności, aby uzyskać więcej osób, aby zobaczyć swoje reklamy.
Na stronie „Utwórz publiczność” w Menedżerze reklam znajduje się sekcja dla Lookalike Audiences. Kliknij na ten przycisk, aby rozpocząć. Kolejnym krokiem jest wybór listy segmentowanej, która zależy od tego, co chcesz osiągnąć dzięki swojej lookalike audience.
Możesz stworzyć lookalike audience korzystając z aktualnej listy klientów. Są to osoby, które zapisały się na Twoją listę mailową, są fanami Twojej strony na Facebooku lub odwiedzają stronę internetową. Możesz również utworzyć grupy lookalike z danych Pixela.
Wielkość grupy odbiorców będzie miała bezpośredni wpływ na wyniki, jakie uzyskasz z reklamy. Możesz wybrać rozmiar publiczności od jednego procenta do dziesięciu procent całej populacji. Jednak będziesz chciał mieć pewność, że Twoja źródłowa publiczność jest wysokiej jakości. To pomoże Ci poprawić swój wynik trafności, co z kolei zmniejszy koszty kampanii reklamowej.
Facebook Lookalike Audience bardzo się poprawił od czasu, gdy po raz pierwszy został uruchomiony w 2013 roku. Jest to świetny sposób na poprawę zasięgu, optymalizację wydatków na reklamę i znalezienie nowych klientów, którzy są podobni do twoich najlepszych klientów.
Wiadomości sponsorowane
Czy jesteś firmą lub nonprofit, wiadomości sponsorowane na Facebooku to świetny sposób, aby dotrzeć do grupy docelowej i poprawić rozpoznawalność marki. To nie jest szybki sposób na zdobycie nowych subskrybentów, ale są one skutecznym sposobem na ponowne nawiązanie kontaktu z publicznością. Są również świetnym sposobem na uzyskanie większej liczby konwersji.
Wiadomości sponsorowane są dostępne w dwóch formatach. Jeden to reklama tekstowo-obrazkowa, a drugi to reklama z linkiem. Mogą one być wykorzystywane do wielu różnych wiadomości, w tym promocji, treści i ponownego zaangażowania z użytkownikami bota.
Wiadomość sponsorowana to najlepszy sposób na zwrócenie uwagi użytkowników. Są one bardziej skuteczne niż reklamy linków i są świetnym sposobem na napędzenie ruchu do Twojej witryny.
Wiadomości sponsorowane są również świetnym sposobem na ponowne zaangażowanie użytkowników bota. Jeśli miałeś okno zaangażowania zamknięte przez jakiś czas, są one świetnym sposobem na przywrócenie bota na właściwe tory.
Jeśli używasz wiadomości sponsorowanych, pamiętaj, że będziesz mógł je wysyłać tylko do użytkowników, którzy nie angażowali się na Twojej stronie w ciągu ostatnich 24 godzin. To ważne, jeśli planujesz dotrzeć do klientów ze swoją najnowszą promocją.
Aby wysłać wiadomość sponsorowaną na Facebooku, będziesz potrzebował konta Facebook Ads. Będziesz też musiał mieć uprawnienia „manage_pages”. Jeśli tego nie zrobisz, będziesz mógł wysyłać wiadomości tylko do użytkowników, którzy zaangażowali się w Twoją stronę w przeszłości.
Istnieje wiele innych sposobów, aby zaangażować się z publicznością na Facebooku, ale sponsorowane wiadomości są najlepszym sposobem, aby uzyskać uwagę użytkownika. Są niedrogie, a pomogą Ci dotrzeć z Twoją wiadomością do użytkowników.
Kluczem do wysłania udanej wiadomości sponsorowanej jest uczynienie jej interesującą dla użytkowników. Oznacza to użycie wysokiej jakości obrazu i kilku ciekawych ciekawostek. Ponadto, będziesz chciał się upewnić, że masz pozwolenie „ads_read”.
Na przykład, możesz dodać przycisk szybkiej odpowiedzi do swojej sponsorowanej wiadomości. Dobrym pomysłem jest również dodanie przycisku rezygnacji z subskrypcji. Ale powinieneś również upewnić się, że przycisk rezygnacji z subskrypcji jest jasny i oczywisty. Nie chcesz przecież odstraszyć swoich odbiorców niejednoznaczną opcją.
Reklamy karuzelowe
Korzystanie z reklam karuzelowych na Facebooku to świetny sposób na promowanie swoich produktów lub usług. Mogą być wykorzystywane do różnych celów, takich jak promowanie nowego produktu, sprzedaży książek lub informacji o wynajmie. Ale aby uzyskać jak najwięcej ze swojej kampanii, musisz użyć odpowiedniej strategii reklamowej.
Po pierwsze, musisz określić swoją grupę docelową. Następnie musisz zdecydować o liczbie kart, które chcesz zawrzeć w swojej reklamie. Możesz mieć maksymalnie 10 kart. Jeśli chcesz promować więcej produktów, możesz dodać jeszcze do pięciu kart.
Kiedy już zdecydujesz, ile kart włączyć, możesz stworzyć reklamę karuzelową na swojej stronie biznesowej. Wystarczy przejść do sekcji „Obrazy” i znajdziesz przycisk „+”. Dzięki temu dodasz od trzech do pięciu kart do swojej karuzeli.
Możesz również wybrać, aby umieścić karty w dowolnej kolejności. Będziesz jednak chciał się upewnić, że każda karta ma konkretny adres URL landing page. Musisz również upewnić się, że kopia użyta w kartach spełnia wytyczne Facebooka.
Można również zdecydować się na włączenie indywidualnych zdjęć w reklamie. Dzięki temu Twoi odbiorcy mają bardziej osobiste połączenie z Twoją marką. Pomaga również zwiększyć skuteczność reklamy.
Możesz również dołączyć filmy. Reklamy karuzelowe wideo na Facebooku to jeden z najlepszych sposobów na pokazanie swoich produktów. Pamiętaj jednak, że wideo nie może przekraczać 240 minut.
Możesz również użyć historii w reklamie karuzeli na Facebooku. Opowiadając historię, będziesz w stanie zbudować emocjonalne połączenie z publicznością. Będziesz w stanie skusić ich swoją reklamą i zainteresować ich swoją marką.
Jeśli planujesz tworzyć reklamy karuzelowe na Facebooku, musisz mieć pewność, że są one istotne dla Twojej publiczności. Oznacza to, że pierwsza karta, którą dołączasz powinna być show-stopperem. I większość czasu, to powinno być przednie karty.
Wreszcie, musisz upewnić się, że masz dobrej jakości zdjęcia i filmy. Powinieneś również stworzyć nagłówek dla swojej reklamy. Tekst dla Twojej karty powinien mieć od 25 do 40 znaków.
Firmy B2B
Niezależnie od tego, czy jesteś firmą B2B czy B2C, Facebook oferuje wiele sposobów na reklamę. Jest to najbardziej popularna platforma społecznościowa, z ponad dwoma i pół miliarda aktywnych użytkowników. W rzeczywistości, 72% B2C marketerów zgłosić, że Facebook jest ich głównym kanałem społecznym reklamy. Jest to również świetny sposób, aby dotrzeć do szerszej publiczności.
W przeciwieństwie do innych form reklamy online, Facebook pozwala na kierowanie konkretnych demografii, zainteresowań i zachowań. Z tych danych, można tworzyć ukierunkowane reklamy, które są wciągające i specyficzne dla grupy docelowej. Można również tworzyć niestandardowe grupy odbiorców, w oparciu o odwiedzających stronę internetową lub nawet odwiedzających stronę, którzy odwiedzili swoją stronę wcześniej.
Jedną z najlepszych funkcji reklamy Facebook jest możliwość tworzenia lookalike odbiorców. Lookalike audiences pozwalają kierować bardziej wykwalifikowanych klientów B2B. Wykorzystując te grupy odbiorców, możesz skalować swój biznes. Jest to również niedrogie.
Jednym ze sposobów na zwiększenie wartości Twoich reklam jest stworzenie magnesów ołowiu. Mogą to być kawałki treści, takie jak raport do pobrania, webinarium lub wideo. Pozwalają one również zachęcić potencjalnych nabywców B2B do podania swoich danych kontaktowych.
Podczas gdy zarządzanie kilkoma platformami społecznościowymi może być przytłaczające, Facebook oferuje narzędzia do usprawnienia kampanii reklamowych. Możesz również A/B testować swoje reklamy, aby zobaczyć, co działa najlepiej dla Twojej firmy. Istnieją również kody śledzenia, które można dodać do swojej strony internetowej, które pozwalają pokazać swoje reklamy do ludzi, którzy odwiedzili swoją stronę przed.
Możesz również promować treści w grupach i ankietach na Facebooku. Możesz nawet zaprosić gości do tych wydarzeń, aby zwiększyć zasięg swoich działań na Facebooku.
Powinieneś również stworzyć stronę biznesową na Facebooku i wykorzystać ją do promowania swoich produktów i usług. Pomoże to zbudować świadomość marki i zachęci potencjalnych klientów do dowiedzenia się więcej o Twojej firmie.
Firmy B2B stają przed wieloma wyzwaniami, jeśli chodzi o opracowanie skutecznej strategii marketingowej. Wiele z nich zmaga się z określeniem właściwej grupy docelowej. Jednak Facebook stwarza duże możliwości dla firm B2B, aby dotrzeć do nowych perspektyw i zwiększyć sprzedaż.
Facebook’s szeroki zasięg i wysoce zaangażowane publiczność sprawiają, że jest to świetna platforma dla B2B reklamy. Trzeba jednak mądrze z niej korzystać.