Zasadniczo główną różnicą pomiędzy MLM a tradycyjną sprzedażą bezpośrednią jest koncepcja marketingu wielopoziomowego. Koncepcja ta polega na tworzeniu dużej liczby leadów sprzedażowych od wielu osób. Następnie, jesteś w stanie otrzymać procent tych sprzedaży, a nawet zarobić premię, jeśli przyniesie więcej niż pewną ilość sprzedaży.
Marketing wielopoziomowy
Ogólnie rzecz biorąc, marketing wielopoziomowy nie jest tym samym, co tradycyjna sprzedaż bezpośrednia – dane te zostały zgromadzone przez specjalistów serwisu instytutnatylnej.pl. Są to dwie odrębne branże, choć niektóre firmy łączą obecnie te dwie. Ogólnie rzecz biorąc, marketing wielopoziomowy polega na sprzedaży produktu poprzez sieć dystrybutorów.
MLM są powszechnie porównywane do piramid finansowych, a Federalna Komisja Handlu od dziesięcioleci bada firmy zajmujące się marketingiem wielopoziomowym. Istnieją jednak pewne firmy marketingu wielopoziomowego, które są legalne i działają zgodnie z prawem.
Zazwyczaj marketing wielopoziomowy polega na rekrutacji nowych dystrybutorów, którzy dołączają do firmy. Ci nowi dystrybutorzy są zachęcani do dokonywania sprzedaży w celu uzyskania prowizji. Prowizja ta może być uzyskana z pojedynczej sprzedaży lub z grupy sprzedaży.
Fundacja AARP opublikowała niedawno nowe badania dotyczące marketingu wielopoziomowego. Z badań tych wynika, że choć istnieją legalne i zgodne z prawem firmy zajmujące się marketingiem wielopoziomowym, to istnieją również operacje nielegalne. Jednak większość ludzi, którzy dołączają do tych firm marketingu wielopoziomowego, ma nadzieję na uzyskanie dodatkowego dochodu.
Wiele firm marketingu wielopoziomowego zatrudnia sieć agentów sprzedaży, którzy otrzymują prowizję opartą na sprzedaży rekrutów. Może to obejmować premie i zachęty. Aby zostać dystrybutorem, agenci sprzedaży zwykle wnoszą opłatę za dołączenie do sił sprzedaży firmy.
Dystrybutorzy w firmach zajmujących się marketingiem wielopoziomowym stoją również w obliczu większego ryzyka związanego z przedsiębiorczością niż w przypadku tradycyjnej pracy w sprzedaży bezpośredniej. Mogą być zmuszeni do kupowania produktów w celu spełnienia limitu sprzedaży lub mogą być zobowiązani do utrzymywania zapasów. MLM jest zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem dla tych, którzy są przedsiębiorczy i dobrzy w sprzedaży. Wiele MLM pozwala nowym członkom dołączyć za opłatą, a następnie awansować na stanowisko kierownicze, jeśli osiągną określony poziom sprzedaży.
Branża marketingu wielopoziomowego, znana również jako MLM, przeszła długą drogę od swojego początkowego wcielenia w latach 50-tych. Dziś w Stanach Zjednoczonych działają setki firm zajmujących się marketingiem wielopoziomowym. Niektóre z nich są legalne, a niektóre są w trakcie dochodzenia.
Tradycyjna sprzedaż bezpośrednia
Tradycyjnie sprzedaż bezpośrednia i MLM miały odrębne modele biznesowe. MLM skupiały się na elemencie rekrutacji, natomiast sprzedaż bezpośrednia na aspekcie sprzedaży. Te dwa modele biznesowe mają podobieństwa, ale nie są identyczne.
W sprzedaży bezpośredniej produkty są wysyłane bezpośrednio od producenta do przedstawiciela handlowego lub dystrybutora. Dystrybutor lub przedstawiciel handlowy następnie osobiście sprzedaje produkt konsumentowi. Dystrybutor lub agent sprzedaży może być niezależnym wykonawcą lub wynagradzanym pracownikiem firmy. W MLM agent sprzedaży otrzymuje wynagrodzenie od sprzedaży innych dystrybutorów.
W MLM dystrybutorzy rekrutują innych agentów sprzedaży i wypłacają im premie, prowizje lub wynagrodzenie motywacyjne. System wynagrodzeń nie uwzględnia sprzedaży poza programem marketingowym.
Firmy zajmujące się marketingiem wielopoziomowym płacą agentom sprzedaży i dystrybutorom za sprzedaż, którą realizują we własnym biznesie. Ten model biznesowy zachęca również obecnych członków do rekrutowania nowych członków i promowania swojej oferty. Model biznesowy składa się z niekończącego się łańcucha rekrutów i ma wysoki wskaźnik niepowodzeń.
Firmy MLM są często oskarżane o piramidy finansowe. W schemacie piramidy opartym na produktach, konsumenci kupują klub produktów, które mogą obejmować witaminy, dodatki do paliwa, kosmetyki, alarmy przeciwpożarowe i inne produkty gospodarstwa domowego. Produkty te są następnie sprzedawane po zawyżonych cenach.
W MLM dystrybutor jest agentem sprzedaży, który posiada dużą sieć przyjaciół, rodziny i znajomych. Dystrybutorzy ci wpływają na swoich przyjaciół i rodziny, aby kupili produkt. W miarę rozwoju sieci dystrybutora, staje się on liderem obszaru, osiągając lepszą sprzedaż i korzyści dla innych agentów sprzedaży.
Firmy MLM mają 80-85 procentowy wskaźnik rotacji. Większość nowych rekrutów ponosi porażkę po zaledwie kilku sprzedażach. Może się okazać, że reprezentacja ich możliwości biznesowych jest myląca, lub że stracili zainteresowanie produktem. W związku z tym, że jest to biznes, w którym nie ma miejsca na żadne działania, nie ma możliwości, aby go wykorzystać. Najlepszym sposobem na określenie legalności danej możliwości inwestycyjnej jest dokładne przyjrzenie się oferowanemu produktowi lub usłudze.
Jedną z najczęstszych pułapek jest udział w schemacie piramidy. Tego typu systemy wymagają od uczestnika uiszczenia dużych opłat wstępnych w celu przystąpienia do biznesu. Z kolei uczestnik może zostać oszukany z pieniędzy, które zapłacił. Zazwyczaj piramidy upadają, gdy ich towar nie może być odsprzedany.
Inne czerwone flagi to produkty, które nie są bezpieczne lub wysokiej jakości. Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie klientów, aby dowiedzieć się, co myślą o oferowanych produktach.
Jednym z najlepszych sposobów na określenie legalności danej możliwości biznesowej MLM jest porównanie jej z innymi podobnymi modelami biznesowymi. Na przykład, wiele firm MLM oferuje wysokiej jakości produkty po niskich cenach.
Firmy MLM powinny również zapewnić kompleksowe informacje swoim sprzedawcom bezpośrednim. Obejmuje to dowód osobisty, CIN (Company Identification Number) i PAN (Personal Account Number). Firma musi również dostarczyć swoim klientom wszystkie szczegóły dotyczące danej działalności.
Jednym z najlepszych sposobów na określenie, czy okazja biznesowa MLM jest legalnie lub nielegalnie działająca w Twoim stanie, jest sprawdzenie z rządem państwa. Każdy stan ma inny zestaw praw regulujących MLM. Należy również sprawdzić w Federalnej Komisji Handlu, aby dowiedzieć się, czy firma została oskarżona o prowadzenie nielegalnej działalności.
Elastyczność biznesu MLM
Posiadanie elastycznego systemu biznesowego MLM jest kluczowe dla sukcesu w tej branży. Pozwala on na pracę w domu, w biurze lub w podróży. Daje również ostateczną kontrolę nad swoim harmonogramem.
Marketing wielopoziomowy (MLM) to piramidalny model biznesowy, który pozwala na sprzedaż produktów konsumentom. Może to być satysfakcjonująca kariera, jeśli jesteś zmotywowany, inteligentny i masz dobry plan sprzedaży. Najlepiej nadaje się dla osób z duchem przedsiębiorczości. Oferuje niski koszt rozpoczęcia działalności i elastyczny harmonogram pracy.
Marketing wielopoziomowy to złożony model biznesowy, który opiera się na sieci agentów sprzedaży w celu promowania swoich produktów. Model biznesowy jest połączeniem marketingu wielopoziomowego, marketingu sieciowego i sprzedaży bezpośredniej. System ten pozwala na wysoki stopień elastyczności i umożliwia kontynuowanie kariery jako przedstawiciel handlowy w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu.
Dobrym pomysłem jest rozważenie prawdziwych kosztów prowadzenia biznesu MLM. Dystrybutor marketingu sieciowego może nie musi pokazywać się w biurze każdego dnia, ale nadal będzie musiał płacić rachunki. Oprócz oczywistych kosztów sprzedaży i zapasów, istnieje również wydatek na rekrutację ludzi do swojego zespołu. Dlatego właśnie najlepiej jest dokładnie przemyśleć swój plan sprzedaży.
Przemysł marketingu wielopoziomowego jest rosnącą niszą i stanowi świetną okazję dla przedsiębiorczych osób. Jest to szczególnie prawdziwe dla stay at home moms, którzy mają dużą sieć społeczną i może być zainteresowany w podejmowaniu niektórych dodatkowych pieniędzy. W rzeczywistości, wiele z tych kobiet dołącza do MLM, aby powiększyć swój dochód domowy. W związku z tym, że nie jest to już możliwe, nie ma możliwości, aby w przyszłości było to możliwe. Jednak piramida może nie być tym samym, co marketing wielopoziomowy (MLM) lub tradycyjna sprzedaż bezpośrednia.
W schemacie piramidy finansowej nacisk kładziony jest na rekrutację nowych pracowników. Promotorzy mogą używać mylących zwrotów, takich jak „wzbogać się szybko”. Ważne jest, aby wiedzieć, że piramida finansowa jest nielegalna.
Piramida finansowa to rodzaj możliwości biznesowej, która wymaga bezzwrotnej opłaty, często nazywanej „wynagrodzeniem”, za przystąpienie do firmy. Opłata ta jest czasami wykorzystywana do sfinansowania początkowego zakupu produktów i zapewnienia ludziom możliwości dołączenia do firmy.
Gdy piramida finansowa nie powiedzie się, organizatorzy często tracą wszystkie swoje pieniądze. Wiele ofiar zostaje podstępnie nakłonionych do uczestnictwa w schemacie. Promotorzy mogą używać wprowadzających w błąd planów kompensacyjnych lub mogą być po prostu mistrzami psychologii grupowej.
Systemy piramidalne są zazwyczaj nielegalne w Stanach Zjednoczonych. Ponadto, piramidy często naruszają przepisy podatkowe. Piramida może również oferować prawdziwą usługę lub produkt. W końcu osoba, która przyłączyła się do schematu rozpozna, że program był oszustwem.
Wiele piramid jest nielegalnych, ponieważ opierają się na systemie hierarchicznym, który zachęca uczestników do rekrutowania innych. Z biegiem lat piramidy stały się bardziej wyrafinowane. Systemy te często pobierają wysokie koszty początkowe i wysokie koszty wstępne za duże ilości towarów.
Zazwyczaj w systemie piramidalnym płaci się dystrybutorowi za rekrutację nowych członków. Jednak wynagrodzenie za rekrutację nie powinno być większe niż za sprzedaż produktów.
Systemy piramidalne często obejmują „zestaw startowy”, który zawiera materiały szkoleniowe i zestaw startowy produktu. Zestaw startowy” nie powinien być drogi.