Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz pracę w MLM, czy jesteś już odnoszącym sukcesy liderem zespołu, istnieje wiele sposobów, aby upewnić się, że każdy członek Twojego zespołu sprzedaży odnosi sukcesy. Jedną z największych rzeczy, które musisz zrobić, jest ustalenie jasnych oczekiwań. Chcesz mieć pewność, że ustalasz właściwe oczekiwania dla wszystkich, zanim jeszcze zaczniesz rozważać rekrutację nowego członka do swojego zespołu. Kolejnym ważnym krokiem jest upewnienie się, że Twój plan kompensacyjny jest zrównoważony. Oznacza to, że musisz dowiedzieć się, jak płacić członkom zespołu w oparciu o strukturę cenową i zachowania, które wyświetlają.
Ustalenie oczekiwań przed rekrutacją nowych członków zespołu
Posiadanie właściwych oczekiwań przed rekrutacją nowych członków zespołu w MLM jest kluczowe. Posiadanie właściwych oczekiwań nada ton waszej relacji i wpłynie również na sukces twoich działań sprzedażowych. Na przykład, posiadanie listy kontrolnej najlepszych praktyk w branży MLM pomoże Ci stworzyć podróż onboardingową, która sprawi, że Twoi nowi członkowie zespołu będą mieli świetny start – sekcja ta jest wynikiem pracy redakcji portalu h-beauty.pl.
Podczas gdy istnieje wiele strategii i technik, które pomogą Ci rekrutować nowych członków zespołu w MLM, najbardziej skutecznym podejściem jest skupienie się na budowaniu relacji. Jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić jest wykorzystanie sieci społecznościowych. Sieci społecznościowe to świetny sposób na nawiązywanie kontaktów i poznawanie nowych pomysłów. Włączenie terenowych przedstawicieli handlowych do procesu onboardingu pokazuje, że doceniasz ich wysiłki. To również utrzymuje ich zaangażowanie.
Kolejnym ważnym krokiem w procesie onboardingu jest opracowanie stałego programu szkoleniowego. Obejmuje on filmy, webinaria i materiały pisemne. Oznacza to również posiadanie dobrze zdefiniowanego procesu mierzenia postępów. Mierząc postępy, będziesz w stanie wprowadzać ulepszenia w procesie szkolenia i zapewnić nowym członkom zespołu narzędzia potrzebne do osiągnięcia sukcesu.
Istnieje jeszcze kilka innych ważnych strategii, które należy rozważyć podczas przygotowywania planu onboardingu. Należy do nich zapewnienie nowym członkom zespołu pakietu materiałów zawierających filmy szkoleniowe i artykuły, a także posiadanie systemu śledzenia osiągnięć członków zespołu. Jeśli zrobisz te rzeczy, znacznie łatwiej będzie Ci rekrutować nowych członków zespołu w MLM. I będzie również o wiele łatwiej śledzić perspektywy, z którymi się skontaktowałeś.
Wycena produktów i usług z pięciokrotną marżą w stosunku do kosztów towarów
Zwiększanie zespołu sprzedaży poprzez wycenę produktów i usług z pięciokrotną marżą w stosunku do kosztów towarów jest najbardziej efektywnym sposobem budowania Twojego biznesu marketingu wielopoziomowego. Dzięki tej strategii uzyskasz dużą miesięczną wielkość sprzedaży dystrybutora, która może być zrekompensowana niską marżą na jednostkę. Niska cena jest również czynnikiem zniechęcającym Twojego sprzedawcę do wypracowania odpowiedniej marży. Należy jednak pamiętać, że cena musi być przystępna zarówno dla dystrybutorów, jak i klientów detalicznych.
Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, która cena jest najlepsza dla Twojego towaru, jest wycenienie go w skali od jednego do pięciu, a następnie porównanie z cenami konkurencji. Należy również pamiętać, że jeśli sprzedajesz swoje produkty za pośrednictwem dystrybutorów, będą oni oczekiwać, że zaoferujesz im produkt o takiej samej lub lepszej jakości. Ponadto powinieneś spodziewać się, że poproszą cię o dwadzieścia do dwudziestu pięciu procent zniżki od ceny detalicznej.
W przypadku firm zajmujących się marketingiem wielopoziomowym, które sprzedają towary i usługi dystrybutorom i aptekom, najmniejszą ceną, jaką może zapłacić klient, jest maksymalna cena detaliczna, znana również jako MRP. MRP to cena, którą zapłaci konsument, po uwzględnieniu wszystkich podatków i innych kosztów. Oznacza to, że zawsze powinieneś mieć wydrukowaną swoją MRP na swoich towarach i usługach.
MRP jest również najlepszym sposobem na obliczenie kosztów wytworzenia Twojego produktu lub usługi. Obejmuje on koszt produkcji, opakowania i prezentacji. Inne wydatki to czynsz, obsługa biura i wynagrodzenia. Jeśli nie masz czasu lub zasobów, aby obliczyć swój rzeczywisty koszt, powinieneś przynajmniej spojrzeć na wynajęcie profesjonalisty, który pomoże ci ustalić, co jest sprawiedliwe. W związku z tym, że jest to firma, która nie jest w stanie zapewnić sobie żadnych korzyści, nie może być mowy o tym, że nie jest w stanie zapewnić sobie żadnych korzyści, a jedynie o tym, że nie jest w stanie zapewnić sobie żadnych korzyści, nie może być mowy o tym, że nie jest w stanie zapewnić sobie żadnych korzyści. Najlepsze plany biorą pod uwagę oczekiwane wskaźniki wygranych i historyczne wyniki sprzedaży. Chcesz również nagradzać zachowania, które pomogą Twojej firmie w rozwoju. Powinieneś również płacić za zachowania, które pomogą Twoim przedstawicielom utrzymać obecnych klientów i przyciągnąć nowych.
Jeśli Twoja firma traktuje priorytetowo nowy biznes, możesz chcieć zaoferować wyższą stawkę prowizji za transakcje, które przynoszą nowych klientów. Możesz również chcieć zastosować mechanizm kompresji, aby rozszerzyć głębokość strumienia dochodów. Może to pomóc w redystrybucji niepłatnego dochodu mądrze.
Chcesz również upewnić się, że Twój Plan Kompensacyjny jest dostosowany do strategii firmy i kultury pola. Możesz również zdecydować się na ustalenie kwot sprzedaży na podstawie grupy lub możesz ustalić je indywidualnie. W obu przypadkach musisz zdecydować, ile będziesz wypłacać, ile czasu dasz przedstawicielom na spełnienie ich kwot i jak będziesz obliczać dochód.
Wreszcie, musisz zaprojektować swój plan kompensacyjny, aby dostosować się do wymagań prawnych. Na przykład, jeśli chcesz ograniczyć zarobki swoich dystrybutorów do określonego procentu, musisz upewnić się, że Twój plan spełnia wymagania prawne. Dobrym pomysłem może być również uwzględnienie postanowień dotyczących clawback, które są sposobem na upewnienie się, że Twoi przedstawiciele przyprowadzą klientów, którzy kupią Twój produkt.
Zapewnij sukces sprzedażowy każdemu przedstawicielowi
Zapewnij sukces sprzedażowy każdemu przedstawicielowi w MLM poprzez zbudowanie programu szkoleniowego, który jest dostępny dla wszystkich. Sprzedawcy są bardziej skłonni do pozostania w firmie, która oferuje szkolenia i wsparcie. Pomoże to również zmotywować Twój zespół sprzedażowy. Zainspiruj ich celami i nagrodami motywacyjnymi, aby osiągnąć sukces.
Wysokość dochodów przedstawiciela MLM jest oparta na liczbie rekrutów, których wprowadza do firmy. Jest to ważne zarówno dla celów krótko-, jak i długoterminowych. Plan kompensacyjny powinien również nagradzać pożądane zachowania przedstawiciela handlowego. Ważne jest również, aby monitorować plan, aby upewnić się, że główne cele są spełnione. Na przykład, jeśli głównym celem Twojego MLM jest pomoc ludziom w osiągnięciu ich celów finansowych, to Twój plan kompensacyjny powinien pomóc rozpoznać Twoich przedstawicieli za osiągnięcie tych celów.
Ważne jest również, aby mieć strukturę progresji kariery, która jest zdefiniowana, z określonymi kamieniami milowymi. Zapewni to realistyczne cele dla Twojego zespołu sprzedaży, a także da im strukturę do naśladowania.