Jak przyciągnąć do siebie ludzi w marketingu sieciowym

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem sieciowym, czy jesteś w nim już od jakiegoś czasu, powinieneś wiedzieć kilka rzeczy o tym, jak przyciągać do siebie ludzi. Kluczem jest skupienie się na osobie, budowanie zaufania z potencjalnymi klientami i ustanowienie siebie jako lidera lub mentora.

Stwórz lejek sprzedaży

Posiadanie lejka sprzedaży pomaga firmom zoptymalizować podróż klienta. Lejek jest przewodnikiem, który krok po kroku prowadzi potencjalnych klientów przez proces zakupu. Poprzez optymalizację etapów lejka, firma może osiągnąć większą sprzedaż i zyski.

Niezależnie od tego, czy firma posiada stronę internetową eCommerce, czy też prowadzi działalność opartą na usługach, ważne jest, aby przyciągnąć klientów do lejka sprzedaży. Istnieje kilka sposobów, aby to zrobić, w tym reklamy społecznościowe, remarketing i płatne kampanie wyszukiwania. Istnieją jednak pewne powszechne błędy, które firmy popełniają podczas tworzenia lejka sprzedaży. Jeśli popełnisz mniej błędów, możesz zamienić więcej leadów w klientów.

Po pierwsze, ważne jest, aby zrozumieć swojego klienta docelowego. Możesz dowiedzieć się o nich więcej, zadając im pytania dotyczące podróży kupującego. Możesz również użyć ich buyer personas jako inspiracji.

Możesz również stworzyć lead magnet. Magnes to zasób do pobrania, który przyciąga prospektów do Twojego lejka. Magnesem może być darmowy materiał lub plik PDF do pobrania, który stanowi wartość dodaną dla odwiedzającego. Ważne jest, aby wybrać lead magnet, który pasuje do motywacji odwiedzającego.

Innym sposobem na optymalizację lejka jest tworzenie ukierunkowanych treści. Ukierunkowane treści są znacznie bardziej prawdopodobne, aby przemówić do konkretnych odbiorców. Możesz również przetestować różne strategie, aby zobaczyć, które z nich działają najlepiej dla Twojego biznesu.

Kiedy już nawiążesz relację ze swoimi klientami, możesz budować lojalność. Dodanie lojalności do Twojego lejka zwiększa prawdopodobieństwo, że Twoi fani będą konwertować w klientów.

Po ustanowieniu bazy klientów, można rozpocząć upsell lub downsell swoje produkty i usługi. Upselling to oferowanie droższej alternatywy dla Twojego produktu. Jeśli Twój produkt jest zbyt drogi, upselling może okazać się niewypałem. Najlepiej jest upsellować, gdy jesteś pewien, że perspektywa chce kupić twój produkt.

Ustanów siebie jako lidera lub mentora

Wybór mentora jest kluczowym aspektem osiągnięcia sukcesu w marketingu sieciowym i jest to świetny sposób, aby dowiedzieć się, jak uzyskać jak najwięcej ze swojego powołania. Twój mentor pomoże ci poruszać się po czasami zagmatwanych wodach twojego zawodu, da ci cenne porady dotyczące kariery i pomoże ci dostosować twoje plany do twoich konkretnych celów. Jeśli będziesz miał szczęście, Twój mentor może być nawet skłonny zaoferować Ci profesjonalne wprowadzenie do firmy, o której pracy zawsze marzyłeś.

Zanim jednak nawiążesz ten pierwszy kontakt, będziesz chciał odrobić trochę pracy domowej. Będziesz chciał się upewnić, że twój mentor jest profesjonalistą, ma niezbędną przepustowość, aby być w stanie dać ci wszystkie porady, których szukasz, i nie jest naysayer. Możesz również zapytać swojego mentora o poprzednie miejsca pracy, które zajmował, jak również o inne powiązania związane z biznesem, które może mieć.

Będziesz także chciał zwrócić uwagę na najważniejsze aspekty działalności swojego mentora, jak również na to, co możesz zrobić, aby pomóc mu rozwijać jego biznes. Na przykład, jeśli twój mentor jest odpowiedzialny za dział, który szuka pracownika wyższego szczebla, możesz chcieć postawić swoją najlepszą stopę do przodu. Możesz również poprosić o jego informacje kontaktowe i pamiętaj, aby podziękować mu za całą pomoc, którą ci dał.

Najlepszym sposobem, aby to zrobić jest poproszenie swojego mentora o wizytówkę. Dobrym pomysłem jest również wysłanie mu maila przed spotkaniem, a także kilku przypomnień o waszym spotkaniu.

Buduj zaufanie z potencjalnymi klientami

Zdobycie zaufania klientów do Twojej firmy może pomóc Ci w sprzedaży i zdobyciu nowych leadów. Jednak budowanie zaufania nie jest łatwe. Pierwszym krokiem jest zrozumienie swoich odbiorców, czyli „buyer personas”. Kiedy już wiesz, z kim rozmawiasz, możesz sprecyzować swój przekaz tak, aby skłonić ich do podjęcia działania. Chcesz budować zaufanie poprzez spełnianie obietnic w czasie.

Jednym z najlepszych sposobów budowania zaufania z klientami jest regularna komunikacja z nimi. Możesz to zrobić za pomocą mediów społecznościowych, poczty elektronicznej, a nawet komunikatora. Korzystanie z każdej sieci społecznościowej ma swoje unikalne zalety, ale wszystkie z nich mogą pomóc Ci dotrzeć do odbiorców i zwiększyć sprzedaż.

Stworzenie profilu biznesowego to jeden ze sposobów, który pomoże Ci zbudować zaufanie. Perspektywy będą korzystać z Twojego profilu, aby określić, czy będą z Tobą współpracować. Ważne jest, aby profil biznesowy reprezentował Twoją firmę i był łatwy do znalezienia. Powinien on zawierać informacje o produktach i usługach, zespole i sukcesie.

Innym sposobem na zbudowanie zaufania jest przedstawienie propozycji. Ta propozycja pokazuje, że rozumiesz perspektywę i zależy Ci na tym, co mają do powiedzenia. Propozycja może zapoczątkować sprzedaż. Możesz zacząć od zapytania swojego prospekta, ile jest gotów zarobić. Dzięki temu możesz upewnić się, że szkolenie spełni ich cele. Powinieneś również odpowiedzieć na wszelkie pytania, które mają. Możesz również wyjaśnić, jakie korzyści otrzymają, gdy będą współpracować z Twoją firmą.

Ważne jest również, aby Twój pitch marketingowy był bardziej osobisty. Podanie szczegółów dotyczących potrzeb, celów i priorytetów potencjalnego klienta pomoże Ci stworzyć bardziej spersonalizowany przekaz.

Rozwijaj dobre nawyki pracy

Posiadanie przyzwoitego biznes planu i przyzwoitej równowagi między pracą a życiem jest najważniejszym aspektem udanej kariery w marketingu sieciowym. Aby pomóc Ci się tam dostać, zebraliśmy listę pięciu rzeczy do zrobienia, aby pomóc Ci w drodze do sukcesu w marketingu sieciowym. Lista ta nie jest wyczerpująca, ale te pięć rzeczy powinno sprawić, że zaczniesz. Najlepszą częścią jest to, że nie musisz nawet wychodzić z domu. Możesz zrobić to wszystko z komfortu swojej sofy. Pięć rzeczy, które należy zrobić, aby rozpocząć to: zaplanować harmonogram, ustawić budżet, znaleźć mentora marketingu sieciowego i zrobić roczną listę kontrolną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *