Mity SEO, które nie mają wpływu na Twoją stronę

Pomimo całego marketingowego szumu, istnieją pewne mity SEO, które w rzeczywistości nie mają wpływu na Twoją stronę. Możesz być zaskoczony, gdy dowiesz się, że treść, którą piszesz, nie musi być najbardziej unikalna ani nawet najlepsza w branży. Poza tym, media społecznościowe mają minimalny wpływ na SEO. W rzeczywistości możesz budować autorytet poprzez linkowanie do renomowanych stron internetowych.

Media społecznościowe nie mają bezpośredniego wpływu na SEO

Historycznie, media społecznościowe były przedmiotem debaty jako czynnik SEO. To prawda, że treści udostępniane w mediach społecznościowych nie mają bezpośredniego wpływu na rankingi wyszukiwania, ale prawdą jest również, że media społecznościowe i SEO współpracują ze sobą, aby zapewnić użytkownikom wartość.

Media społecznościowe pomogły firmom osiągnąć większą widoczność i wiarygodność w przestrzeni internetowej. To także świetny sposób na generowanie leadów. Ważne jest, aby nadążać za różnymi platformami społecznościowymi i monitorować, jak twoje treści radzą sobie z nimi.

Korzystanie z mediów społecznościowych może również zwiększyć jakość Twoich treści. Ważne jest, aby zachować treści istotne dla rynku docelowego. Jakość treści poprawi również Twoje rankingi wyszukiwania.

Badanie przeprowadzone przez Moz wykazało, że ranga strony internetowej koreluje z liczbą otrzymywanych przez nią udziałów. Im więcej udziałów otrzymuje strona, tym wyższa jest jej pozycja w SERPach.

Google jest świadome znaczenia sygnałów społecznych. W 2010 roku firma przyznała, że udziały społeczne mogą być wykorzystywane do określania rangi strony internetowej. Nie jest to jedyna wyszukiwarka, która wykorzystuje sygnały społeczne. Bing również przyznał, że udziały społecznościowe odgrywają rolę w SEO.

Podczas gdy nie ma bezpośredniej korelacji między udziałami w mediach społecznościowych a rankingami SEO, istnieje korelacja między zwiększonym ruchem i wyższymi rankingami. Dzieje się tak dlatego, że więcej odwiedzających Twoją stronę zwiększa liczbę pozytywnych sygnałów od użytkowników.

Osobisty charakter mediów społecznościowych buduje również zaufanie. Google wykorzystuje sygnały społeczne, które otrzymuje, aby określić jakość Twojego profilu i strony internetowej. Ważne jest, aby upewnić się, że treści, które udostępniasz w mediach społecznościowych są pomocne i interesujące dla potencjalnych klientów.

Jeśli nie jesteś pewien, jak zoptymalizować swoje profile społecznościowe pod kątem SEO, rozważ użycie oprogramowania SEO dashboard. To szybki i łatwy sposób, aby zobaczyć, jak bardzo Twoja aktywność w mediach społecznościowych wpływa na Twoje SEO.

Google nie używa CTR jako sygnału rankingowego

To, czy Google używa Click Through Rate (CTR) jako sygnału, czy nie, jest wciąż wielkim pytaniem. W przeszłości Google powiedziało, że CTR jest hałaśliwym sygnałem, który nie powinien być używany jako czynnik rankingowy. Ale Google powiedział również, że używa CTR w niektórych testach.

CTR jest sygnałem, który pomaga Google ocenić jakość wyszukiwania. Stanowi również informację zwrotną dla strony internetowej o tym, jak użytkownicy angażują się w nią. Jeśli strona otrzymuje dużo kliknięć, może to wskazywać, że treść jest istotna dla szukającego. Innymi słowy, wysoki CTR może być dobrą rzeczą.

Google zawsze skupiało się na świetnej treści. Ale są też inne wskaźniki, które uważa za ważne. Niektóre z nich obejmują prawidłową gramatykę, prawidłową pisownię i dobre linkowanie treści.

Google jest również znany z odsiewania wyszukiwań spamu. Na przykład, mogą filtrować wyszukiwania od zalogowanych użytkowników, użytkowników VPN i spambotów.

Algorytm Google RankBrain mierzy również interakcję użytkownika z wynikami wyszukiwania. Można go nawet wykorzystać do określenia, czy użytkownik jest człowiekiem. Na przykład, jeśli użytkownik kliknie na stronę, Google prosi go o kliknięcie pola wyboru, aby określić, czy jest człowiekiem.

Celem Google jest maksymalizacja satysfakcji użytkowników, dlatego też ułatwia on webmasterom optymalizację ich stron. Oferuje również narzędzia i wskazówki. Regularnie przeprowadza też testy jakości.

W maju 2014 roku badacz zajmujący się optymalizacją wyszukiwarek przeprowadził test. Wyniki pokazały, że CTR działał czasami, ale nie zawsze był silnym sygnałem rankingowym.

Jeśli CTR jest sygnałem rankingowym, trudno byłoby Google skutecznie go wykorzystać. Byłoby to zbyt łatwe dla ludzi, aby grać to. Mogliby wdrożyć boty lub kupić backlinki.

Linkowanie do stron o wysokiej renomie jest dobrym sposobem na budowanie autorytetu

Zdobywanie linków z witryn o wysokim autorytecie jest dobrym sposobem na zwiększenie ekspozycji Twojej strony i zdobycie przychylności odbiorców. Istnieje wiele sposobów na uzyskanie linków o wysokim autorytecie i nie muszą one przeciwdziałać etycznym standardom SEO. Niezależnie od tego, czy chcesz uzyskać linki z Wall Street Journal, Forbes, czy New York Times, istnieje wiele stron, do których możesz linkować, które mają wysoką reputację.

Strony o wysokim autorytecie nie wszystkie są stworzone tak samo, ale mają pewne cechy wspólne. Pierwszą rzeczą, której należy szukać jest jakość. Jeśli strona ma wysoki autorytet, będzie to prawdopodobnie dobrze znany praktyk w danej dziedzinie. Możesz również szukać linków ze stron o wysokim wskaźniku domeny (DR) lub wskaźniku strony (PA).

Innym sposobem na zdobycie linków z witryn o wysokim autorytecie jest wypełnienie luk w treści. Możesz użyć informacji prasowych lub postów na blogu, aby uzyskać linki z renomowanych źródeł. Jest to dobry sposób na zdobycie trakcji i poprawę rankingów wyszukiwania.

Niektóre witryny o wysokim autorytecie nawet płacą za linki, więc możesz chcieć sprawdzić ich reputację, zanim zapłacisz za jeden. Im więcej autorytetu można uzyskać, tym lepiej.

Link building jest procesem ciągłym. Powinieneś starać się nadążać za najnowszymi trendami w optymalizacji wyszukiwarek i nadal szukać sposobów na zbudowanie profilu backlinków o wysokim autorytecie. Nie musisz dodawać swojej strony do każdego katalogu, ale powinieneś skupić się na katalogach o dużym natężeniu ruchu.

Powinieneś również upewnić się, że Twoje linki nie są spamerskie. W świecie online jest mnóstwo podejrzanych stron i zdobycie linku od jednej z nich może być trudne. Należy również zachować ostrożność w przypadku stron, które proszą o krótkie cytaty jako linki, ponieważ może to obniżyć wartość twojego linku.

Content isn’t the end-all and be-all of SEO

Posiadanie silnej strategii treści jest kluczowe dla udanej kampanii SEO. Treść jest prawdopodobnie najważniejszym elementem strategii SEO, ponieważ jest to szansa na zaprezentowanie swoich unikalnych punktów sprzedaży. Treść odgrywa również ogromną rolę w określaniu pozycji w rankingu strony wyników wyszukiwania.

Aby uzyskać jak najwięcej korzyści z treści, musisz znać swoich odbiorców. Rodzaj treści, które produkujesz, będzie się różnił w zależności od branży, strony internetowej i grupy docelowej. Zrozumienie docelowej grupy odbiorców i trendów w branży pomoże Ci stworzyć treści, które będą pomocne, zabawne i informacyjne. Właściwe treści przyciągną odpowiednią publiczność, pozwalając Ci wygenerować wykwalifikowany ruch i zwiększyć reputację Twojej marki jako lidera w branży.

Jednym z najważniejszych elementów treści SEO jest nagłówek. Pisząc nagłówki, powinieneś być świadomy trendów w branży, a także trendów w wyszukiwarkach. Im bardziej aktualne i dokładne są Twoje nagłówki, tym lepiej będzie działać Twoja treść. Możesz użyć Planera Słów Kluczowych Google, aby określić odpowiednie słowo lub frazę dla swojego nagłówka.

Możesz również użyć analizatora nagłówków, aby określić najlepszy nagłówek dla swojej treści. „Jak to” nagłówki są popularne, podobnie jak „Wszystko, co musisz wiedzieć o…” nagłówki. Jeśli nie masz pewności co do typu nagłówka, który działa dla Twojej witryny, możesz go zbadać, sprawdzając nagłówki na innych popularnych stronach internetowych.

Oprócz pisania treści, możesz również skorzystać z mediów społecznościowych i marketingu e-mailowego, aby napędzić ruch do swojej witryny. Możesz także zarejestrować swoją witrynę w Google My Business i innych lokalnych katalogach, aby zwiększyć swoją widoczność online.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *