Wybór właściwej firmy MLM jest krytyczną częścią każdej kariery w marketingu sieciowym. Jest to decyzja, która nigdy nie powinna być podejmowana lekkomyślnie. Na szczęście istnieje kilka kluczowych czynników do rozważenia, które mogą pomóc Ci znaleźć firmę, która jest dla Ciebie odpowiednia.
Plan kompensacyjny
Wybór właściwego planu kompensacyjnego MLM jest bardzo ważny. Jest tak dlatego, że plan będzie dyktował zdrowie twojego biznesu MLM. Plan określi również, ile mogą zarobić Twoi dystrybutorzy. Powinieneś również być świadomy różnych rodzajów planów.
Niektóre z najbardziej powszechnych planów kompensacyjnych w MLM to Binary, Matrix i Unilevel. Powinieneś znać te plany, zanim zaczniesz swój MLM.
Plany te są zaprojektowane tak, aby płacić dystrybutorom za sprzedaż, której dokonuje ich downline. Plan powinien wypłacać w kwocie, która jest odpowiednia dla dystrybutorów – cytat ten został zaczerpnięty od redaktora serwisu chinski-sklep.pl. Często prowizje wynoszą około 20% do 25%. Plan powinien również oferować bonusy za rekrutację nowych partnerów.
Plan powinien być również zgodny z celami firmy. Na przykład, jeśli firma płaci zbyt dużo dystrybutorom, mogą oni nie mieć wystarczających przychodów, aby skutecznie prowadzić biznes. Mogą również skończyć z mniejszą ilością produktów do zaoferowania.
Plan powinien również skupić się na sprzedaży detalicznej do klientów niezrzeszonych. Powinieneś wiedzieć, ile kosztuje wyprodukowanie produktów. Musisz również znać cenę detaliczną produktu.
Powinieneś również zwrócić uwagę na motywację swojego zespołu sprzedaży. Jeśli zapłacisz zbyt wiele swoim przedstawicielom, może się to skończyć utratą ich z głównego biura. Może to spowodować, że twoja firma upadnie. Zamiast płacić reps zbyt wiele, może być lepszym pomysłem, aby dać im premię.
MLM powinien również upewnić się, że jego plan kompensacyjny nie wypłaca zbyt wiele za rekrutację. To może zdenerwować sprzedawców. Zamiast tego powinni wypłacać za sprzedaż, którą wykonują ich partnerzy.
Plan kompensacyjny firmy marketingu wielopoziomowego powinien być dostosowany do potrzeb biznesu. Plan powinien być również zaprojektowany tak, aby zmaksymalizować zyski firmy.
Struktura genealogiczna
Niezależnie od tego, czy szukasz firmy MLM, czy po prostu chcesz wiedzieć, z czym pracujesz, struktura genealogiczna firmy jest ważnym kryterium do rozważenia. Skuteczny system genealogiczny daje kadrze kierowniczej kompleksowy obraz organizacji w czasie rzeczywistym. Może również pomóc w reagowaniu na nowe wydarzenia, dostrzeganiu trendów i optymalizacji strategii.
Drzewo genealogiczne, znane również jako „drzewo downline”, jest częścią systemu MLM, która pokazuje relacje pomiędzy dystrybutorami w Twojej downline. Drzewo to jest graficzną reprezentacją struktury Twojego biznesu MLM. Zawiera podstawowe informacje o członkach downline, w tym rankingi, całkowitą sprzedaż i całkowite wynagrodzenie.
Drzewo genealogiczne MLM może być zbudowane na pięć różnych sposobów, w zależności od rodzaju biznesplanu MLM, z którym pracujesz. Należą do nich: unilevel, matrix, Binary Plan, plan jednonożny i Generation Plan.
Struktura unilevel składa się z przedstawiciela, który sponsoruje wiele osób w swojej downline. Liczba przedstawicieli w downline może być nieograniczona, a liczba przedstawicieli frontline również nieograniczona. Przedstawiciel może sponsorować tyle osób, ile chce, i zarabiać prowizje na podstawie sprzedaży jego słabszej nogi. Liczba posiadanych downline’ów jest również zależna od Twojej rangi w organizacji.
Binarne drzewo genealogiczne MLM składa się z dwóch downline’ów dla każdego dystrybutora. Drzewo może mieć nieograniczoną szerokość lub głębokość, w zależności od wybranego planu. Struktura kompensacyjna dla tego planu obejmuje wypłatę premii, jeśli przedstawiciel wypełni matrycę pięć na pięć.
Genealogia macierzowa jest strukturą hybrydową. Struktura ta zbudowana jest na planie matrycowym, co pozwala firmom MLM kontrolować wielkość wypłat. Promuje pracę zespołową i zaangażowanie, a przedstawicieli rekompensuje poprzez zdefiniowaną mieszankę prowizji.
Strona klienta
Wybór najlepszej firmy MLM to trudne zadanie. Aby odnieść sukces, będziesz potrzebował niezawodnego planu ataku, który zawiera wymagane szkolenie i motywację. Jednak istnieje wiele firm, które są warte swojej wagi w złocie. Najlepsza firma MLM to taka, która nie tylko zapewni Ci niezawodną i rzetelną siłę sprzedaży, ale także zapewni Ci dobrze przygotowany i przetestowany zespół obsługi klienta, który Cię wesprze. Do tego będziesz miał bazę klientów, która rozciąga się na cały świat. Na dodatek będziesz miał dostęp do wielu najlepszych praktyk, porad i wskazówek. Z odrobiną staranności, będziesz na drodze do lepszego stylu życia i kariery. Mam nadzieję, że zobaczysz najlepsze wyniki w ciągu pierwszych kilku tygodni, jeśli nie miesięcy.
Onboarding oparty na podróży
Stworzenie świetnej podróży onboardingowej może zwiększyć retencję pracowników nawet o 82%. Jednak tylko 12% pracowników jest przekonanych, że ich pracodawcy mają dobrą strategię onboardingu. Aby osiągnąć ten cel, ważne jest opracowanie strategicznego planu onboardingu, który sprawi, że nowo zatrudnione osoby będą czuły się usatysfakcjonowane i zaangażowane. Pierwszym krokiem jest stworzenie listy elastycznych celów i kluczowych wskaźników wydajności na pierwszy rok. Należy również zaoferować nowym pracownikom możliwość nawiązania kontaktu z innymi osobami w organizacji. Upewnij się, że korzystasz z technologii, gdy jest to możliwe i daj pracownikom narzędzia do przekazywania informacji zwrotnej.
Wreszcie, upewnij się, że kontynuujesz proces onboardingu przez cały pierwszy rok. Obejmuje to regularne udzielanie informacji zwrotnych, pomaganie nowym pracownikom w poszerzaniu wiedzy oraz promowanie mobilności w górę organizacji.