On-SERP SEO - wyszukiwanie bez kliknięć

Pomimo tego, że nie otrzymujesz kliknięć w wyszukiwarce, których oczekiwałeś, nadal możesz zrobić trochę SEO w SERPach, aby zwiększyć widoczność swojej witryny. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć swój CTR.

Long-form content is winning more featured snippet answers

Featured snippets to funkcja typu pytanie-odpowiedź, którą można znaleźć na górze wyników wyszukiwarki. Pomaga to ludziom w szybkim znalezieniu treści. Mogą oni również kliknąć na snippet, aby otrzymać więcej informacji. Jest to również świetny sposób na zwiększenie organicznej widoczności dla Twojej marki.

Istnieją trzy różne rodzaje featured snippets. Najczęstszym typem jest akapitowy featured snippet. Są to zazwyczaj około 40-60 słów długości i są używane do odpowiedzi na pytanie. Innym typem jest lista featured snippet. Są one zazwyczaj używane do odpowiedzi na pytanie „jak”.

Google używa algorytmu do określenia, które snippety pokazać – fragment ten został zaczerpnięty od specjalistów strony deweloper-roku.pl. Są one oparte na zapytaniu do wyszukiwarki i użytym słowie kluczowym. Algorytm przeszukuje miliony stron w indeksie, aby znaleźć najlepszą odpowiedź na zapytanie.

Aby zwiększyć swoje szanse na featured snippet, należy pamiętać o dostarczaniu szczegółowych, informacyjnych treści. Ważne jest również, aby stworzyć sekcję dla swoich odpowiedzi, co ułatwi ludziom znalezienie informacji, których szukają.

Innym ważnym sposobem na uzyskanie featured snippets jest użycie słów kluczowych przypominających pytania. Są to słowa kluczowe, które mogą być używane jako nagłówki lub jako odpowiedzi. Pomoże to Google zrozumieć Twoją odpowiedź i da Ci więcej szans na zdobycie featured snippet.

Trzecim sposobem na zwiększenie szans na featured snippet jest użycie danych strukturalnych. Dodając słowo kluczowe do znaczników H1 i H2, Google będzie w stanie zidentyfikować i wyodrębnić odpowiedź z Twojej treści. Dzięki temu Twój SERP będzie wyglądał na bardziej dopracowany. Powinieneś również dodać tekst do obrazów na swojej stronie, ponieważ Google może używać OCR do skanowania tekstu na obrazach.

Upewnij się, że dodajesz daty do swoich meta opisów

Dodawanie dat do swoich meta opisów dla on-SERP SEO może być dobrym pomysłem, ale tylko wtedy, gdy treść jest wrażliwa na czas. W przeciwnym razie marnujesz swoje wysiłki.

Google generalnie pokazuje pierwsze 160 znaków w SERPach. Nie nastawiaj się więc na to, jak długi powinien być Twój meta description. Zamiast tego skup się na treści, którą dostarczasz.

Najlepsze meta opisy to te, które odpowiadają na pytanie użytkownika. Niezależnie od tego, czy to pytanie brzmi: co powinienem kupić, dlaczego powinienem to kupić, czy jak mogę to kupić, Twój meta description powinien na nie odpowiedzieć. Dobrym pomysłem jest również to, aby Twój meta description był atrakcyjny.

Powinieneś również zawrzeć wezwanie do działania w swoim meta opisie. Konkretnie, powinieneś zawrzeć unikalny punkt sprzedaży. Czy jest to świetna cena, czy niesamowite doświadczenie w obsłudze klienta, upewnij się, że zawierasz to w swoim meta opisie.

Meta description jest tylko jednym z czynników, które Google wykorzystuje do określenia, czy Twoja strona będzie widoczna w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarka weźmie również pod uwagę Quality Score Twojej strony. Jeśli Twój Quality Score jest wysoki, będziesz miał większe szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania.

Najważniejszą częścią dobrego meta opisu jest dostarczenie wyraźnej korzyści dla Twoich odbiorców. Upewnij się, że zawiera on kluczowe punkty Twojego produktu, Twój byline oraz datę publikacji.

Wreszcie, meta description powinien być również sprytny. Wykorzystaj odpowiednie słowo kluczowe lub frazę w swoim meta description, a wyróżnisz się w tłumie. Dobry meta description powinien mieć odpowiednią długość i powinien być wystarczająco informacyjny, aby przekonać czytelnika do kliknięcia na Twoją stronę.

Zaprojektuj strukturę strony tak, aby zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlania linków wewnętrznych w wynikach wyszukiwania

Niezależnie od tego, czy planujesz zbudować nową stronę internetową, czy udoskonalić istniejącą, zaprojektowanie struktury strony tak, aby zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlania linków wewnętrznych w wynikach wyszukiwania, jest świetnym sposobem na poprawę wysiłków w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Linki wewnętrzne są jedną z najważniejszych części Twojego planu SEO. Mogą one poprawić doświadczenie użytkownika, pomóc w rankingach wyszukiwania i dostarczyć dodatkowych informacji użytkownikom.

Linki wewnętrzne są ważne dla SEO, ponieważ pokazują użytkownikom, jakie treści są dostępne na Twojej stronie. Pomagają one również wyszukiwarkom zrozumieć architekturę witryny. Mogą również prowadzić wyszukiwarki do Twoich najważniejszych stron.

Najlepszy link wewnętrzny to taki, który zawiera kontekstowo istotne informacje. Jest to ważne, ponieważ pomaga wyszukiwarkom zrozumieć znaczenie Twojej treści. Możesz również stworzyć spis treści, aby skierować użytkowników do odpowiednich sekcji w Twojej witrynie.

Używanie spisu treści jest dobrym sposobem na zwiększenie szans na zdobycie sitelinka. Pamiętaj jednak, aby zamieścić odpowiedni anchor text.

Innym skutecznym sposobem na poprawienie SEO strony jest dodanie do niej ścieżki breadcrumb. To zasadniczo pokazuje użytkownikom, gdzie są na twojej stronie i jak dostać się do następnej strony.

Możesz również stworzyć proste menu w stopce, które kieruje użytkowników do najważniejszych stron w Twojej witrynie. Powinieneś również zamieścić linki do swoich najpopularniejszych kategorii i stron. Dzięki temu zwiększysz również liczbę odwiedzających Twoją witrynę.

Innym dobrym sposobem na poprawę SEO jest budowanie sitelinków. Sitelink to link, który wskazuje na inną wersję Twojej strony. Może to zwiększyć szanse, że Twoja strona kanoniczna będzie postrzegana jako podstawowa wersja Twojej strony.

Badanie SERPów

Podczas wyszukiwania, SERP, czyli strona z wynikami wyszukiwania, wyświetla wyniki oparte na zapytaniu. Wyniki te mogą zawierać obrazy, tekst lub treści wideo. Istnieje kilka rodzajów SERP, w tym wyszukiwanie lokalne, markowe i pionowe.

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką. Prowadzi na rynku wyszukiwania mobilnego w Stanach Zjednoczonych z 93-procentowym udziałem w rynku. Prowadzi również na innych głównych rynkach.

Generuje 62,7 procent wszystkich zapytań o wyszukiwanie podstawowe w Stanach Zjednoczonych. Jest również wiodącą wyszukiwarką w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Jej udział w rynku w tych krajach wynosi od 87 do 89 procent.

SERPy z obrazkami mają łączny współczynnik klikalności top 15 listingów na poziomie 54% na desktopie i 61% na mobile. SERPy z miniaturkami wideo mają łączny współczynnik klikalności top 15 listingów na poziomie średnio 77%.

Badanie przeprowadzone przez Google wykazało, że około połowa wszystkich wyszukiwań w Google kończy się bez kliknięcia. Google testuje funkcje, aby zrozumieć, jak ludzie szukają. Na przykład, wyróżnione fragmenty pojawiają się nad wynikami organicznymi i próbują natychmiast odpowiedzieć na pytanie szukającego.

Badanie wykazało również, że nietradycyjne funkcje SERP, takie jak Panel wiedzy Google, mają znaczący wpływ na współczynnik klikalności. SERPy z panelem wiedzy miały 12-procentowy spadek liczby kliknięć w porównaniu z SERPami bez panelu wiedzy.

Ważne jest, aby angażować się w funkcje SERP. Funkcje te mogą pomóc wypchnąć Twoją konkurencję z pola widzenia. Ponadto, mogą one generować nowe możliwości zaangażowania dla Twoich treści. Na przykład pole „Ludzie też pytają” pojawia się wśród wyników wyszukiwania i łączy powiązane pytania wygenerowane przez uczenie maszynowe Google.

Kiedy zastanawiasz się, jak poprawić stronę wyników wyszukiwania, ważne jest, aby zrozumieć różne rodzaje SERP-ów i to, jak różnią się od siebie. SERPy mogą się różnić w zależności od lokalizacji, urządzenia i intencji wyszukiwania.

Oszacuj CTR na wysokim poziomie bez uwzględnienia cech wyszukiwania

Używając właściwych metryk powinieneś mieć szansę wycisnąć spory procent najlepszych i najbardziej efektywnych ofert z konkurencji. Używając złych metryk możesz być jednym koniem. Pamiętając o tym, musisz użyć strategii, aby zapewnić sobie sukces w ringu. Aby to zrobić, musisz wiedzieć, co robisz. Jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić jest mieć plan b. Ten plan b może być w postaci kampanii reklamowej w lokalnej gazecie, jeśli to jest to, co masz na myśli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *