Platformy e-commerce i jak przenieść sklep stacjonarny do sieci

Czy rozważasz uruchomienie własnej witryny e-commerce lub po prostu przeniesienie istniejącego sklepu stacjonarnego do sieci, jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać.

B2B vs C2C vs D2C

Wybór odpowiedniej platformy ecommerce może być trudnym zadaniem, zwłaszcza w morzu utowarowionych alternatyw. Na szczęście dla Ciebie, zebraliśmy razem najlepszych w branży. Czy szukasz rebrandingu, re-platformy, lub budować nową markę od podstaw, mamy cię pokryte. Nie możemy się doczekać, aby pomóc Ci dokonać skoku. Od początku do końca pokażemy Ci, jak przejść od tradycyjnego biznesu z cegły i zaprawy do wysokowydajnego, szybko rosnącego i taniego biznesu internetowego – część ta jest produktem wysiłku ekipy portalu krainapieknosci.pl. Jesteśmy również dumni z tego, że jesteśmy domem dla najlepiej ocenianych stron z recenzjami biznesowymi w naszej branży. Z pomocą naszego nagradzanego zespołu obsługi klienta, znajdziesz się na szybkiej ścieżce do sukcesu. A jako bonus, pokażemy Ci gdzie znaleźć najlepsze oferty w sieci.

Wpływ na krajobraz handlu detalicznego

W ciągu ostatnich trzech lat handel detaliczny przeszedł poważną transformację. Siła konsumentów zbiegła się z czynnikami technologicznymi, przemysłowymi i społecznymi. Zmienia się w kierunku szybkości i efektywności. Prawdopodobnie trwale przekształci to branżę detaliczną.

Wielu sprzedawców detalicznych miało trudny czas na dostosowanie się do nowego krajobrazu, zwłaszcza, że ruch w sklepach spowolnił. Niektórzy z nich nawet zamknęli swoje sklepy. Po tych zamknięciach często następują zwolnienia.

Największą przeszkodą dla sprzedawców jest zatrzymanie klientów. Konsumenci oczekują w sklepach funkcji podobnych do tych, które są dostępne w sklepach internetowych. Zależy im również na wygodzie. Podczas zakupów w sklepie klienci często korzystają ze smartfonów, aby sprawdzić produkty. Następnie dokonują ostatecznych zakupów za pośrednictwem swoich smartfonów. Nadal jednak pragną zmysłowych doświadczeń związanych z zakupami w sklepie fizycznym.

Aby przygotować się na zmieniający się krajobraz konsumencki, sprzedawcy muszą rozwijać relacje ze swoimi klientami. Kanały online i offline są niezbędne do osiągnięcia sukcesu przez detalistę.

Wpływ handlu elektronicznego na krajobraz detaliczny jest znaczący. Ponieważ konsumenci nadal odkrywają nowe doświadczenia cyfrowe, sprzedawcy detaliczni muszą być przygotowani na wpływ na ich działalność i na środowisko. Ponadto oczekuje się, że wpływ na handel detaliczny będzie się nadal rozszerzał w ciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat.

Szybka ewolucja zakupów online pomogła również detalistom zwiększyć rentowność. Firmy zainwestowały w infrastrukturę IT i łańcuchy dostaw. Włączyły analitykę klienta do swoich procesów i dodały usługi.

Handel elektroniczny pomaga również detalistom w tworzeniu nowych miejsc pracy. W miarę jak detaliści zwiększają swoją obecność w Internecie, zwiększają również liczbę miejsc pracy przy dostawach. Ponadto, technologia została wdrożona na każdym etapie procesu, podnosząc wydajność pracowników.

Detaliści używają obecnie chatbotów do odpowiadania na pytania klientów i przetwarzania zamówień. Eksperymentują również z pojazdami bez kierowcy.

Strony internetowe to e w e-commerce

Niezależnie od tego, czy jest to najnowsze wcielenie Amazona, czy nowicjusz taki jak eBay, e-commerce to porządek bestii. Podczas gdy numer jeden może wziąć tort, lwia część akcji jest po drugiej stronie płotu. Jednym z najlepszych miejsc do rozpoczęcia jest mała firma z produktem lub usługą do sprzedania. Korzystanie z platformy takiej jak Shopify, eBay, lub PayPal może zapewnić mnóstwo rozwiązań e-commerce. Koszt tych rozwiązań jest ułamkiem tego, co zajęłoby zbudowanie podobnej strony od podstaw. Najlepszą częścią e-commerce jest to, że możesz kontrolować tempo sprzedaży i kontrolować jakość produktów, które sprzedajesz. Stąd, Twój sklep e-commerce będzie miał znacznie większe szanse, aby Twoi klienci byli zadowoleni i chętnie Ci płacili. Najlepsze jest to, że możesz to zrobić z domu! Z pewnym planowaniem i odrobiną przewidywania, e-commerce może być rzeczywistością w krótkim czasie.

Konwersja jest aktem uzyskania odwiedzającego do zrobienia tego, co chcesz, aby zrobić

Zwiększenie współczynnika konwersji jest krytyczny dla Twojej strony internetowej. Konwersje zdarzają się, gdy odwiedzający wchodzi w interakcje z witryną w sposób, który chcesz. Mogą one obejmować rejestrację, zapisanie się do newslettera lub zakup produktu. Korzystanie z Conversion Rate Optimization może pomóc Ci zachęcić użytkowników do podjęcia tego kolejnego kroku.

Konwersje można podzielić na makrokonwersje i mikrokonwersje. Makrokonwersje są ostatecznym celem. Należą do nich zakup produktu, zapisanie się na newsletter, czy zapisanie się do usługi. Te są najczęściej spotykane. Ale są też mikrokonwersje, które występują przed makrokonwersją.

Mikrokonwersje to mniejsze akcje, takie jak wypełnienie formularza czy obejrzenie filmu. Te działania pomagają Ci zdobyć cenny wgląd w intencje użytkownika. Nie są one bezpośrednio powiązane z przychodami, ale pomagają przesunąć ludzi w dół podróży kupującego.

Miękkie konwersje to bardziej ogólne działania, takie jak pobranie eBooka lub obejrzenie filmu. Są one ważne, ale nie tak istotne jak makrokonwersje. Miękkie konwersje nie mają bezpośredniego wpływu na przychody, ale mogą pomóc Ci przesunąć ludzi w dół podróży kupującego.

Konwersje są główną metryką dla działów marketingu. Wysoki współczynnik konwersji może wskazywać, że coś działa, ale nie zawsze tak jest. Celem marketingu jest generowanie jak największej liczby konwersji.

Pierwszym krokiem w optymalizacji współczynnika konwersji jest zrozumienie, czego użytkownicy chcą od Twojej witryny. Zapytaj odwiedzających, czego chcą, jak chcą się zaangażować w Twoją witrynę i jakie są ich punkty bólu. Te informacje pomogą ci rozwinąć twoją stronę internetową.

Możesz również użyć narzędzi analityki behawioralnej, aby pomóc rozwiązać problemy, które odwiedzający mają na swojej stronie. Zwiększy to zaangażowanie, podniesie współczynnik konwersji i sprawi, że odwiedzający pozostaną na Twojej stronie dłużej.

Małe firmy mogą sprzedawać bezpośrednio do klientów

Niezależnie od tego, czy chcesz założyć małą firmę, czy już jesteś w drodze, e-commerce jest jednym z najlepszych sposobów, aby uzyskać swoje imię tam. Istnieje wiele platform, które ułatwiają dodawanie możliwości zakupów do istniejącej witryny. Na przykład, możesz skonfigurować karty podarunkowe z wieloma platformami.

Oczywiście, nie można oczekiwać, aby stać się bogatym sprzedaży online, ale można zarobić trochę dodatkowej gotówki. W dłuższej perspektywie, to jest win-win. Plus, można dostosować swoje działania marketingowe do konkretnych rynków. Jako właściciel małej firmy, wiesz, co twoi lokalni klienci chcą najbardziej. Możesz więc wykorzystać opinie klientów na swoją korzyść.

Na początek powinieneś być świadomy konkurencji. Jeśli chcesz się wybić na lokalnym rynku, musisz odrobić pracę domową. Koszt pozyskania nowych klientów wzrósł o ponad 60% w ciągu ostatnich sześciu lat. To nie znaczy, że musisz płacić za to, aby przyciągnąć konsumentów, ale musisz być świadomy konkurencji. Na szczęście istnieje wiele darmowych lub tanich zasobów, które pomogą Ci poruszać się po zdradliwych wodach.

Wreszcie, powinieneś poświęcić czas na naukę od swoich klientów. Słuchaj ich opinii i jeśli to możliwe, spróbuj ulepszyć swój produkt lub usługę w odpowiedzi na ich opinie. Trochę obsługi klienta przechodzi długą drogę. Zwrócenie uwagi klienta jest pierwszym krokiem do zdobycia jego biznesu. Będziesz zaskoczony tym, czego twoi klienci mogą cię nauczyć o twoim produkcie. Ostatecznie nie ma czegoś takiego jak doskonały produkt lub usługa, ale z pewnością możesz zrobić dobre wrażenie z dobrym marketingiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *